O Baťově
Zlín není jediné město u nás, které je spojeno s firmou Baťa. Už v roce 1929 Zlín Tomáši Baťovi nestačil, a proto založil nedaleko vesničky Otrokovice jeho první satelit. Zlín byl chudý na užitkovou vodu a právě tady u řeky Moravy měly vyrůst provozy na ní závislé. Bohužel byly pozemky v blízkosti řeky Moravy silně podmáčené, a proto musely být složitě navyšovány. V roce 1932 přímo do budovaných závodů havarovalo letadlo s Tomášem Baťou, který tak přímo na Baťově tragicky zahynul.
Město je zajímavé i svou architekturou a urbanismem, za pozornost stojí pravoúhlý rastr ulic či centrum, které bylo umístěné na principu zlatého řezu. Hlavní stavbou Baťova je Společenský dům od architekta Vladimíra Karfíka (autor zlínského mrakodrapu), který má nezvyklý půdorys připomínající písmeno Y. V samotné továrně, která zabírá přibližně polovinu Baťova pracoval před druhou světovou válkou parašutista Josef Valčík, který zemřel v kryptě kostela v Resslově ulici v Praze. V továrně začínal i dnes spíše turisticky známý Baťův kanál, který zásoboval místní elektrárnu uhlím.